Artikel
ERTMS - de Europese standaard
Van onderhoud van de huidige systemen tot de implementatie van ERTMS en ETCS: wij zijn dé partner voor een veilig systeem op en om het spoor.
Veiligheid op het spoor staat bij ons voorop. Met onze kennis van zowel de huidige besturingssystemen als van computergestuurde systemen, zorgen wij ervoor dat treinen veilig rijden.
Wij hebben ervaring met het installeren van het nieuwe Europese beveiligingssysteem ERTMS (European Rail Traffic Management System) langs het spoor, plus ETCS (European Train Control System) in de trein. Deze combinatie is uniek. Wij werken samen met alle fabrikanten en leveranciers en zorgen zo voor een optimaal veilig systeem. Met ERTMS kunnen treinen sneller en frequenter rijden.
We installeerden ERTMS in Nederland op het traject Utrecht – Amsterdam, waardoor NS elke tien minuten een trein kan laten rijden. Ook de Betuweroute hebben wij voorzien van ERTMS. Samen met Thales installeren wij het spoor in Jutland, Denemarken van de nieuwe Europese standaard. In Denemarken kunnen de treinen met een hogere maximumsnelheid rijden, zodat de reiziger sneller en veilig op de plek van bestemming arriveert.
"Met onze kennis houden we het spoor up-to-date voor de lange termijn"
Wie heeft nog kennis van de mechanische apparatuur die na de Tweede Wereldoorlog is aangelegd en nog steeds functioneert? Wij hebben die kennis, én het personeel om die oude systemen te onderhouden, in huis. Ook kunnen wij deze oude veiligheidssystemen geleidelijk vervangen met de moderne computergestuurde technologie van nu. We kunnen het spoor daar in zijn geheel voor aanpassen, zodat ook de frequentie waarmee treinen rijden veilig omhoog kan. En tijdens het ombouwen zorgen we ervoor dat de treinen gewoon door blijven rijden. Met onze kennis houden we het spoor up-to-date voor de lange termijn.
Ben van Schijndel
Businessline Manager Signalling & Power
Met de treinbeveiliging ERTMS rijden Deense treinen veiliger dan ooit
Treinbeveiliging ERTMS