Bekijk alle artikelen

Eerste praktijkinzet e-krol en emissieloze energievoorziening

De eerste praktijkinzet e-krol en emissieloze energievoorziening is een feit! Afgelopen weekend beleefde onze elektrische krol samen met de elektrische krol van Berende Spoor- en Grondwerken zijn eerste inzet in de praktijk van bovenbouwvernieuwing.

 

Op de 52-urige buitendienststelling van het project BBV GZHN in Hardinxveld-Giessendam voelden onze kraanmachinisten de machines voor het eerst echt aan de tand. En de energievoorziening op het ketenpark? Volledig emissieloos, inclusief de voorzieningen om de krol’s te laden. Het was puzzelen om alle voorzieningen veilig en praktisch kwijt te kunnen.

Het was een leerzame stap in onze transitie richting emissieloos werken. Wij gaan de ervaringen en resultaten verwerken om te leren naar de emissieloze toekomst toe.

Dank aan alle betrokken collega’s, AMT, RECO en Berende Spoor- en Grondwerken voor het mogelijk maken van de pilot!

Eerste praktijkinzet e-krol in beeld

Waarom deze pilot?

Wij leveren diensten voor aanleg, onderhoud en beheer van duurzame infrastructuur voor een veilige, klimaatvriendelijke en toekomstbestendige wereld. Ons werk heeft impact. Daarom streven wij in ons werk naar een klimaatneutrale, circulaire en inclusieve manier van werken en produceren.

SDG 12

In ons beleid en onze aanpak richten wij ons op die ‘sustainable development goals’ (sdg’s) waarmee wij de meeste impact kunnen maken. De pilot met elektrisch materieel en emissieloze energievoorziening sluit aan op SDG 12: Verzeker duurzame consumptie- en productiepatronen.

Meer weten over duurzaamheid bij Strukton Rail?

Pieter Cornelissen

Projectleider duurzaamheid


+31 (0)6 11364286

Meer verhalen

Artikel

“We kunnen tot 80 procent van de spoorballast direct hergebruiken”

Lees meer
Lees meer over “We kunnen tot 80 procent van de spoorballast direct hergebruiken”

Artikel

Tweede pilot elektrische krol

Lees meer
Lees meer over Tweede pilot elektrische krol

Artikel

Ons mobiliteitsbeleid rust op drie pijlers: veiligheid, elektrificering én digitaal overleggen

Lees meer
Lees meer over Ons mobiliteitsbeleid rust op drie pijlers: veiligheid, elektrificering én digitaal overleggen
Lees al onze verhalen