Artikel
Op woensdag 22 juni plaatsten we onze handtekening op de laatste drie contracten binnen het omvangrijke project PHS Rijswijk-Rotterdam. We lopen al een tijd rond op het project en zijn er ontzettend trots op dat we het ook mogen afronden. Vol energie gaan we voor ProRail aan de slag op emplacement Rotterdam en de tunnel van station Delft. Op naar acht intercity’s en zes sprinters per uur in beide richtingen!
Op emplacement Rotterdam gaan we wissels, bovenleiding en perrons vernieuwen, zodat treinen er straks sneller kunnen aankomen en vertrekken. Verder gaan we het spoorsysteem in de tunnel van station Delft afbouwen. In 2015 deden we dat al in de eerste twee tunnelbuizen. Dat we nu ook het spoor, het perron, alle systemen en de tunneltechnische installaties in de andere twee tunnelbuizen mogen aanleggen is voor ons extra bijzonder.
Wij hebben al veel werk gedaan voor PHS Rijswijk-Rotterdam. Sporen, bovenleidingen en perrons gebouwd en verplaatst. Brugdelen ingehesen. Een onderdoorgang gerealiseerd. Een overweg opgeheven. Het beveiligingssysteem aangepast, in een veel kortere doorlooptijd dan aanvankelijk gepland. En als kers op de taart het eerste energieneutrale station van Nederland gebouwd. En dat alles met minimale hinder voor de reiziger.
Alle contracten gegund: Edward Ruiter (ProRail), Ben Steehouwer (Strukton), Martin Bos (Strukton) en Hans Versteegen (ProRail) maken de cirkel rond.
Met het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Rijswijk-Rotterdam past ProRail het spoor zodanig aan dat op dit traject per richting acht intercity’s en zes sprinters kunnen rijden.
Check de ProRail site