Artikel
Strukton en Thales installeren ERTMS level 2 in het Deense Jutland
Op Jutland in Denemarken ligt 1.200 kilometer spoor. Het oude treinbeveiligingssysteem is aan vervanging toe. Daarom installeert Strukton Rail in een consortium met Thales ERTMS level 2: een betrouwbaar, internationaal en modern systeem. De treinen kunnen hierdoor veiliger en sneller rijden. Het spoor wordt makkelijker te onderhouden.
De uitdaging van de klant
Het treinbeveiligingssysteem op de Fjernbane is verouderd, zoals veel systemen in Europa. Het treinbeveiligingssysteem is verantwoordelijk voor zo’n 50% van de vertragingen. BaneDanmark wil bovendien graag de maximumsnelheden verhogen en zich aansluiten bij de Europese standaard.
Hoe lost ERTMS dit op ?
Het consortium Thales-Strukton Rail installeert ERTMS level 2 op het Deense spoor. Op de eerste baanvakken is ERTMS in 2018 getest en in gebruik genomen. Stapsgewijs komen daar steeds nieuwe sporen bij. Bij de ERTMS-migratie in Denemarken zitten ook alle overwegen, wisselstellers, kabels, kasten en voeding in de scope.
Banedanmark investeert fors in de nieuwe treinbeveiliging op de Fjernbane (ERTMS) en op de S-Bane. In totaal omvat dit programma maar liefst 2.600 kilometer spoor. Denemarken is het eerste land in Europa dat digitale seinsystemen in het hele land uitrolt. In 2930 moet het volledige project op de Fjernbane en S-Bane gereed zijn. Meer over het programma van Banedanmark lees je hier.
ERTMS op de Fjernbane gaat leiden tot:
Van onderhoud van bestaande systemen tot de implementatie van ERTMS: wij zijn dé partner voor een veilig systeem op en om het spoor.
Lees er alles over