Bekijk alle artikelen

Mohamed Karroum, seinwezenmonteur

Vrijheid, leuke collega’s, leuk werk: Mohamed Karroum is heel enthousiast over zijn baan. Hij voelt zich thuis bij Strukton.

25 dienstjaren

“Bij mijn vorige werkgever was ik telefoon- en datamonteur. Ik was in 2010 uitgeleend aan Strukton voor een opleiding tot BFI-monteur. Toen dat bedrijf in 2011 door Strukton werd overgenomen, werd ik een echte Struktonner. Mijn vijftien dienstjaren, salaris, alles ging mee. Ik werk dus sinds 2010 in het spoor, maar ik heb wel bijna 25 Strukton-dienstjaren. Daar grap ik weleens over als collega’s tegen me proberen op te scheppen over hoe lang zij al bij Strukton werken.

Toen ik bij Strukton begon, was ik seinwezenmonteur in opleiding. Na een aantal jaar met ervaren monteurs te hebben meegelopen, ben ik monteur seinwezen geworden. In 2018 en 2019 heb ik allerlei opleidingen gedaan, zoals rail boren, vrije baan en overwegen. De volgorde van eerst werkervaring opdoen en dan opleidingen volgen is prettig, want dan weet je tijdens de opleiding tenminste waar het over gaat. Ik doe mijn werk met heel veel plezier. Misschien dat ik nog wil doorgroeien naar technisch specialist.”

Strukton is een heel sociaal bedrijf: we helpen elkaar. Soms werken we nog twee uur door om de collega’s van de volgende dienst te helpen

Sociaal bedrijf

“Ik krijg steeds meer vrijheid in mijn werk, dat vind ik prettig. Ook de afwisseling vind ik leuk. En als je lekker bezig bent, gaat de tijd snel. Het is soms flink doorwerken, zeker in een buitendienststelling. De trein móét op maandagochtend meestal om 5 uur weer rijden, dan moeten we weg zijn. Seinen, wissels, overwegen: pas als alles 100 procent goed werkt, zijn we klaar. Daar hebben we in principe voldoende tijd voor, maar soms is het aanpoten. Gelukkig is Strukton een heel sociaal bedrijf: we helpen elkaar. Soms werken we nog twee of drie uur door om de collega’s van de volgende dienst te helpen het werk af te krijgen.”

Biologische klok

Fysiek is het werk van een seinwezenmonteur niet zwaar. Het enige is, dat hoort nu eenmaal bij spoorwerk, dat ik ook vaak ’s nachts en in het weekend werk. Daar raakt mijn biologische klok soms een beetje van in de war. Maar gelukkig ben ik er inmiddels aan gewend. Als je een bepaald weekend niet wilt werken, kun je dat doorgeven aan de planner. Als het even kan, houdt hij daar dan rekening mee.”

Wat maak jij morgen?

Een kansrijke verbinding naar jouw toekomst start hier. Met trotse collega’s, goede arbeidsvoorwaarden en volop ruimte voor ontwikkeling. Mis jouw morgen niet!

Welke vacature matcht bij jou?