Hij kwam negentien jaar geleden vers uit de studiebanken naar Strukton. Dat beviel zo goed, dat Martijn Muilwijk nog steeds bij Strukton in dienst is. Inmiddels is hij opgeklommen tot projectleider bij Strukton Infratechnieken.
“Na mijn studie aan de HTS heb ik, via een detacheringsbureau, bij Strukton gesolliciteerd. De mentaliteit van het bedrijf sprak me aan, net als de projecten die Strukton deed. Toen ik binnenkwam, ben ik gestart met een timmerstage. Spijkerschortje om, de bouw op en meewerken aan bekistingen voor de Betuweroute. Ik kwam daarna terecht bij Strukton Infratechnieken: persen, schuiven, vijzelen. Sindsdien ben ik bij heel veel projecten betrokken geweest: het inschuiven van de Noorderbrug bij Maastricht, het inschuiven van twee dekken voor het project Rijswijk-Delft, opleggingen vervangen bij knooppunt Kleinpolderplein, stempel- en vijzelwerk voor de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, het opvijzelen van kasteel de Haar, het vervangen van een duiker onder het spoor bij Waddinxveen en tal van andere projecten.”
Toen ik binnenkwam, ben ik gestart met een timmerstage. Spijkerschortje om, de bouw op en meewerken aan bekistingen voor de Betuweroute
“Het leukst aan mijn werk vind ik de techniek. Persen, schuiven en vijzelen is een bijzonder specialisme. Aan het werk zelf, het inschuiven van een viaduct bijvoorbeeld, gaan zes tot soms wel twaalf maanden voorbereiding vooraf. Je moet zorgen dat je het echt tot op detail hebt uitgedacht, tot op het boutje-moertje-niveau, want we kunnen in zo’n weekend niet even wat spullen bijhalen. Voor mijn werk zit ik voornamelijk achter een bureau, maar bij grote projecten en uitvoeringsweekenden ga ik ook buiten aan de slag. Zo heb ik bij het inschuiven van de Noorderbrug ook een shift achter de bediening gezeten. Sowieso probeer ik om geregeld naar buiten te gaan, zodat ik goed bij de projecten betrokken blijf.”
“Ik ben nu bijna twintig jaar bij Strukton in dienst en het bevalt me nog steeds heel goed. Dat heeft voor een groot deel te maken met mijn collega’s. We zijn betrokken bij elkaar. Dat zie je bijvoorbeeld goed terug tijdens een groot uitvoeringsweekend voor een project bij het spoor. Het spoor wordt dan een weekend buiten dienst gesteld, zodat wij ons werk kunnen doen. Maar de trein móet op maandagochtend om 5 uur weer rijden, dus we werken onder grote druk. We doen het dan echt samen: met zijn allen de schouders eronder en elkaar niet laten zitten.”
Een kansrijke verbinding naar jouw toekomst start hier. Met trotse collega’s, goede arbeidsvoorwaarden en volop ruimte voor ontwikkeling. Mis jouw morgen niet!
Welke vacature matcht bij jou?