Artikel
Het openbaar vervoer wil fors groeien om de bereikbaarheid en duurzaamheid te verbeteren. De RET in Rotterdam werkt aan een hogere frequentie van trams en metro’s en het ontsluiten van nieuwe gebieden. Deze groei stuit echter op netcongestie: het elektriciteitsnet bereikt op veel plekken zijn limiet.
Omdat het ov grotendeels elektrisch is, vormt dit een serieuze belemmering voor uitbreiding en verduurzaming. De RET speelt hierop in met innovatieve oplossingen zoals de Energiebank, die energie opslaat en hergebruikt via het tramnetwerk. Landelijk zijn in het Bestuurlijk Akkoord Netcongestie en ov afspraken gemaakt om samen met overheden en netbeheerders deze knelpunten aan te pakken.
In de Company Challenge is presentator Gleen van der Berg van New Business News in gesprek met Stephan Brandligt, bestuurlijk ambassadeur Netcongestie & Openbaar Vervoer bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Leo Vleigenthart, Assetbeheerder Energievoorziening bij de RET en Tjark de Vries, directeur Strukton Rail Nederland.
Leidinggevenden lopen regelmatig tegen lastige vraagstukken aan waar ze zelf niet de kennis, ervaring of de tijd voor hebben om het op te lossen. Tijdens 'Company Challenge' hoor je de vraagstukken waar jij en jouw vakgenoten mee worstelen en de adviezen en tips van ervaren leidinggevenden en experts.
Naar de podcast