Artikel
Strukton Rail is de enige partij met ervaring in het installeren van baangebonden ERTMSsystemen en -componenten en de treingebonden ETCS-systemen. Daarbij zijn wij leveranciersonafhankelijk – wij zijn bekend met de systemen van alle systeemleveranciers. Met onze unieke combinatie van kennis en ervaring kunnen wij opdrachtgevers helpen de nieuwe systemen veilig en efficiënt te installeren. Momenteel hebben wij innovaties in ontwikkeling waarmee wij de installatie verder versnellen.
Het treinbeveiligingssysteem ERTMS, de Engelse afkorting van European Rail Traffic Management System, is de Europese standard voor treinbeveiliging. Spoorbeheerders en spoorbedrijven zijn druk aan de slag om dit nieuwe beveiligingssysteem te installeren. Het kan echter complex en tijdrovend zijn om de bestaande, vaak verouderde beveiligingssystemen te vervangen.
Strukton Rail is de enige partij met ervaring met het installeren van baangebonden ERTMS-systemen en -componenten en de treingebonden ETCS-systemen. Daarbij zijn wij leveranciersonafhankelijk – wij zijn bekend met de systemen van alle systeemleveranciers. Met onze unieke combinatie van kennis en ervaring kunnen wij opdrachtgevers helpen de nieuwe systemen veilig en efficiënt te installeren. Momenteel hebben wij innovaties in ontwikkeling waarmee wij de installatie verder versnellen.
Een ERTMS balise in het spoor.
Strukton Rail heeft bewezen ervaring met de installatie van ERTMS in Nederland en ERTMS, CBTC en ETCS in Denemarken. Banedanmark heeft mede met onze hulp het nieuwe beveiligingsysteem in Jutland uitgerold. Dit leidt tot een verhoogde punctualiteit.
Wij hebben tevens de kennis en vakmensen om in eigen huis de diverse systemen te onderhouden. Daarmee kunnen wij opdrachtgevers helpen de oude systemen geleidelijk te vervangen door hedendaagse computergestuurde technologie, met minimale hinder voor het treinverkeer.
Strukton heeft twee unieke innovaties in ontwikkeling om de installatie van het nieuwe beveiligingssysteem te versnellen:
Deze twee innovaties moeten tot versnelling en een verhoogde spoorbeschikbaarheid leiden. En daarmee tot een kostenreductie. Ook zal de belasting van monteurs worden verminderd.
Bovendien bieden Strukton Rail en Strukton Power samen op maat gemaakte dual mode object controller technology voor een soepele migratie naar het nieuwe systeem.
Ben van Schijndel
Businessline Manager Signalling & Power
Op de website van Unife vind je nog veel meer informatie over ERTMS
Naar de Unife website