Pagina
Iedere treinreis begint met een betrouwbaar en goed werkend spoor. Het Nederlandse spoorwegnet is het drukst bereden spoor in Europa. Dat er door de belasting van de vele treinbewegingen goed onderhoud nodig is, weten wij bij Strukton als geen ander. De veiligheid en kwaliteit van het spoor staan daarbij voorop. Wij combineren de nieuwste technologieën, slimme systemen en slimme processen met de dagelijkse onderhoudspraktijk.
Voor optimaal spooronderhoud combineren wij de nieuwste technologieën, slimme systemen en processen met de uitvoering van onderhoud. Wij monitoren de conditie van het spoor, de wissels en de bovenleiding. Door de combinatie van conditiemonitoring-, meet- en inspectiedata, geavanceerde algoritmes en onze jarenlange opgebouwde domeinkennis bepalen wij welk onderhoud uitgevoerd moet worden. Onze monteurs in de verschillende techniekvelden voeren het onderhoud uit en geven digitaal feedback zo kunnen we nog meer data verzamelen en is de onderhoudsloop compleet.
"Wij combineren de nieuwste technologieën, slimme systemen en slimme processen met de dagelijkse onderhoudspraktijk"
Spooronderhoud omvat meer dan alleen het onderhoud van spoorstaven (ofwel de rails). Spooronderhoud is onderverdeeld in verschillende techniekenvelden. Dit zijn Baan, Seinwezen, Kunstwerken, Bovenleiding, Energievoorziening, Tunneltechnische installaties (TTI), Kabel en Groenbeheer.
Het Strukton Control Centre vormt de centrale spil in ons onderhoudsproces. Het Control Centre is een belangrijke schakel in het efficiënt beheer van spoorassets, en ondersteunt de dagelijkse onderhoudspraktijk. We maken een onderhoudsplanning met de verzamelde conditiedata. We maken de prestaties van assets inzichtelijk. Is er een afwijking? Dan gaat er een automatische alert uit en komen onze monteurs direct in actie.